"Människan bakom gasmasken" - Nils Fabiansson och Peter Englund på Bokmässan 2014

UR Samtiden - Från Bokmässan 2014:

Människan bakom gasmasken

"Hur påverkades den enskilda människan av första världskriget? Historikern och författaren Peter Englund pratar om sin bok ”Stridens skönhet och sorg” med fotografen Nils Fabiansson och författaren Maja Hagerman." 
Inspelat på Bokmässan i Göteborg i september 2014. 
Arrangör: Natur & Kultur och Norstedts.
Längd: 45:00 Tillgängligt t.o.m. torsdag 26 mars. 2015
Observera att jag i samtalet sa fel om min familjs släktskapsrelationer med mannen på bilden på försättsbladet i min bok. Mannen på bilden (nedan, mannen stående i mitten med ljusare uniform) är inte alls min frus kusins svärfars morfar, som jag felaktigt sa i direktsändningen, utan min frus fasters mans morfar, och därmed också min frus kusiners fars morfar, liksom min egen dotters sysslingars morfars morfar. Lätt som en plätt egentligen alltså.