Läsarbildsutmaning - selfie challenge ("Svenskarna i första världskriget")

En läsare blev nyfiken för inte så länge sedan, när jag nämnde på min författar-Facebooksida att det finns en grav från första världskriget "nära dig", som jag uttryckte saken. Mycket nära var det faktiskt. 



Det är dock ej det enda i min nya bok Nils Fabiansson, "Svenskarna i första världskriget" som är beläget i närheten av bokens potentiella läsare. I boken nämns många specifika historiska lokaler och platser, monument och gravar över nästan hela Sverige, från Haparanda i norr till Trelleborg i söder, från Göteborg i väster till Stockholm i öster (jag vet, Haparanda ligger längre österut än Stockholm) - och naturligtvis utanför Sverige, från Torneå i norr och Poltava i öster, till Monte Tomba i söder och Kalifornien i väster. 

Jag uppmanar här och nu denne läsare, liksom alla andra läsare, att ta en bild av sig själv ("selfie challenge" skulle min dotter kallat det) vid något som förekommer i min nya bok Nils Fabiansson, "Svenskarna i första världskriget", när ni hittat något, så skall jag lägga upp bilden/bilderna här eller på min författar-Facebooksida (om det är vettig bildkvalitet och att går att tydligt urskilja på bilden vad det är, och att det nämns i boken, och att det framgår inte är jag själv som tagit bilden etc...).